Храни

Какво да ядем и какво не, за да изглеждаме добре

kakvo da qdem za da izglejdame dobre
This year I resolve myself to ignore my arch nemesis in culinary choices and pay much more attention to that angelic voice helping me dine sensibly.

kakvo da qdem za da izglejdame dobre

Въпреки многото източници на информация около нас е добре да се обобщи точно какво да ядем и какво не, за да изглеждаме добре и да бъдем здрави, защото това е най-добрата комбинация. Както треньорът Джонатан Рос правилно отбелязва: „Едно нездравословно ядене няма да трансформира тялото ви, също както едно полезно хранене няма да даде светкавични резултати. Тялото се изгражда от хранителните навици.“ И точно тук се крие ключът към желаното съчетание – изграждането на навиците в дългосрочен план, които ще спомогнат за добро физическо състояние. Ето кои са правилата, които Джонатан определя, относно храненето.

Какво да ядем и какво не, за да изглеждаме добре

Винаги:

  • Яжте зеленчуци и протеин с всяко хранене. Пресните зеленчуци са богати на витамини и антиоксиданти, а фибрите и водата, които се съдържат в тях, задържат усещането за ситост в стомаха за по-дълго време. Не забравяйте да включвате и източници на протеин в менюто си, които ще ви помогнат за изграждане на чиста мускулна маса и ще потискат глада.
  • Яжте полезни мазнини. Забравете всичко, което знаете за диетите с ниско съдържание на мазнини. Полезните мазнини спомагат за намаляване на лошия холестерол и повишават нивото на добрия в кръвта. Дори помагат за намаляване на мазнините в коремната област. Включете мононенаситени и полиненаситени мазнини в менюто си и избягвайте наситени и трансмазнини. Авокадото, ядките и зехтина са чудесни опции.
  • Планирайте, подготвяйте и опаковайте храната си. Най-добрият начин да се придържате към здравословен хранителен режим е да можете да контролирате себе си. Джонатан препоръчва да си носите домашно приготвена храна, когато е възможно и да хапвате от нея. Когато това не е възможно, дръжте в  чантата си, жабката на колата или шкафчето си, вода и здравословни закуски, за да не се изкушите да купите нещо вредно, когато сте гладни.
  • Бъдете мили към себе си. Дори и при най-голямото желание за промяна от ваша страна е възможно да се изкушите с консумация на вредна храна. В такива случаи, не изпитвайте чувство на вина, защото това ще ви накара да се чувствате зле, а целта на здравословния начин на живот включва добро усещане към самите вас и изборите, които правите.

Никога:

  • Не пийте калории. Вероятно и преди сте го чували, но газираните безалкохолни, соковете и останалите готови напитки в магазина не са подходящи течности, когато става въпрос за здравословен начин на хранене, защото в тях се съдържат основно захар, оцветители и добавки. Единствените плодови сокове, които може да пиете са смутита и фрешове.
  • Не пропускайте хранене. Ключът към желаната промяна на тялото е в храненето. Приемайте между 4 и 6 малки хранения дневно, като присъствието на протеин в тях е силно препоръчително.
  • Не яжте пържени храни. Според Джонатан те са унищожители на тялото и доброто здраве.
  • Не яжте захарни и зърнени храни вечер. Въпреки че Джонатан е голям фен на пълнозърнестите храни, той препоръчва да избягвате консумацията им вечер, заедно със захар и нишесте. Закуската трябва да бъде най-тежкото ядене за деня, а следващите да бъдат по-леки.