Реклама

Съвети за грижа за косата през зимата от Кремена Колева

грижа-за-косата-през-зимата

За да бъдем максимално полезни на вас читателите се допитахме до специалист относно грижите за косата през идващата зима. Фризьорът Кремена Колева от “Салонът” споделя няколко съвета, които се надяваме да ви бъдат от полза:

С идването на зимата е необходимо да се грижим по-усилено не само за кожата, която през този период става особено чувствителна, но и за косата. Основните отговори, които ще потърсим днес е как точно да се грижим имено за косата си. Не бива да чакаме средата на зимата, за да предприемем нещо, още повече че току що е свършило влиянието на лятото!

Моят съвет е да посетите фризьорски салон и консултация със специалист. Аз съветвам моите клиенти  като старт на грижа за косата през зимата да бъде дълбоко хидратираща или кератинова терапия. За домашна грижа да се препоръчат правилните продукти. За добра защита на косата през зимата съществуват и много домашни рецепти, които можем да реализираме през свободното си време. Една от тях е ламинирането на косата с желатин. Ето и съставките на домашната маска:

1 с.л. желатин

3 с.л. топла вода

1 ч.л. балсам (може да използвате любимия си балсам или маска за коса)

Това количество на мен ми стига за коса до раменете. Изсипваме желатина в купичка, прибавяме топлата вода, разбъркваме хубаво и изчакваме малко желатина да набъбне. Прибавяме балсама и маската се нанася равномерно на измита и подсушена с кърпа коса. Нанася се на 2 см от корена. Слагаме шапка за баня или обикновенна найлонова торбичка. Загряваме със сешоар хавлиена кърпа и завиваме косата. Оставяме да действа 40 минути и изплакваме само с вода. Шампоан и балсам не са ни необходими.

Не препоръчвам излизане с мокра коса навън, добре е да носите шапка. Не на последно място обърнете внимание и на храненето – приема на повече витамини плодове, растителни масла, през зимата е много важен, тъй като се храним значително по-бедно на минерали и витамини, от което страдат здравето и външният ни вид. Косата също отразява този витаминен недостиг. Витамините А, С и Е набавяме от сезонни плодове като ябълки, цитруси, растителни масла, пълнозърнести продукти и сурови ядки. Протеините и витамин D можем да намерим в яйцата, тлъстите риби като сардина и сьомга, пилешкото месо. Към грижите за здравето на косата можем да добавим и различните маски с масла, жълтък, лимонов сок и др.

Може да харесате и..


Реклама