От както Schiaparelli освободиха Марко Занини, през юли миналата година, новината, че шоуто за Висша мода този сезон е работата на екипа на модната къщата, не бе посрещната с отворени обятия. Има тенденция, да спадат цените на колекциите, които са създадени от комисия. Все пак, уникалната гледна точка се цени много повече. Ако изключим всичко това, тази котюр колекция на Schiaparelli за пролет 2015, е добра изненада.
Идеята за Schiaparelli Пролет 2015
Schiaparelli може да работят без Занини, чиято налудничава чувствителност е перфектна за къщата, но поне остават с посланика на марката – Фарида Хелфа, моделът и бивша муза на Jean Paul Gaultier и Azzedine Alaïa и фотографът Жан-Пол Гуд. В една ода към Елза, която е била известна със сътрудничеството си с художници, но и очевидно с желанието да внесе живот в модните си творения, Хелфа офертира Гуд да проектират новата колекция – Schiaparelli Пролет 2015 за висша мода. Нейните крещящо розови стени вибрират под звуците на парижкият хор – Les Chérubins. Шоуто е със сензорно богат вкус – може да се види, чуе, и почувства.
Schiaparelli Пролет 2015
Що се отнася до дрехите, те не биха могли да се съпоставят с колекция на Занини – напълно хармоничната с историята на къщата. Въпреки това те си имат свой собствен прочит. Дизайнерският екип придърпа някои от силуетите на Занини, както и тъкани и принтове и занули сюрреализма, което е от съществено значение за творчеството на Скиапарели. Принт на чифт бели ръкавици е на най-фино сензационното парче от Schiaparelli Пролет 2015 – рокля в електрическо зелено с дълги ръкави, също така емблематичните панделки на рокля със сребърни пайети и сърцата на лъковете на Купидон – все любими мотиви на Скиап се появяват в шоуто. Една от манекенките, облечена в смокинг панталони с висока талия, носи грижливо ушито изрязаното болеро. Стивън Джоунс се върна да прави шапки, те добавиха познатата нотка на приказност у визиите на къщата. Новата колекция е далеч от чувстото „дай да скалъпим нещо, докато намерим нов креативен директор“. Тя по-скоро е модернизираната версия на легендата Скиапарели, която е не само атрактивна за клиентите на висшата мода, но също така и за търговците, които някой ден може да развият кандидат-готови-за-носене линии на марката.