Всеки път Лагерфелд ни изумява със своите величествени и креативни модни ревюта. Този път за Chanel пролет-лято 2015 той е превърнал Grand Palais в една от многото типични парижки улици. Но най-впечатляващото е бунта на моделите с феминистки слогани. Très Parisien, mais non? Френската история е известна със своите улични манифестации и призиви за свобода и равенство, така че този типично феминистки бунт с плакати „History is her story“, „Women’s RIGHTS are more than ALRIGHT“, „Fashion NOT war“ и т.н. Улиците на Париж винаги са живи, а хората готови да отстояват правата си и да покажат недоволството си. Карл превърна модното общество на моделите в гражданският глас на много жени. Дали все още има това рязко деление мъже-жени в социума? Дали това не са остарели призиви? Не са! Щом най-известните модни икони като Карл Лагерфелд, Ема Уотсън, Жизел Бюндхен, Виктория Бекъм и много други говорят и се борят все още за тази кауза, значи има защо.
Феминизма при Chanel пролет-лято 2015
Този път в края на шоуто моделите не излязоха след Кайзера на модата, а обратното, той следваше разбунтувалите се момичета. „Помислих си, че ще е забавно да се направи демонстрация по тема, към която мога много добре да се адаптирам“, каза дизайнерът. „Майка ми беше феминистка и аз бях възпитан с този идеал“. Но неговия фалшив бунт не е мираж за сегашния свят. Трудно извоюваните права на жените са застрашени по целия свят! От по-ниските заплати на жените до отказа да се ратифицира насилието над жените в САЩ, и разбира се, незачитащите женските права ислямски закони и традиции. Лагерфелд коментира темата така „“Не виждам защо всяко човешко същество не е на същото ниво, особено в моя бизнес“. Кайзерът също така си спомня бунтовете през май 1968 г., едни от най-запомнящите се исторически моменти на Франция – „Във въздуха се усещаше свободата, така както никога не съм изпитвал преди в Париж. Имаше един слоган, който много харесвах: Не е позволено да казваме на хората, че нещата не са позволени. Днес всичко е забранено. Политическата коректност уби всичко“.
И все пак, всичко се прави за дрехите и маркетинга
Ана Уинтур, една от топ женските фигури в света, при призива на Кара по мегафона „КАКВО ИСКАМЕ НИЕ?“, се провика от първите редове „Chanel No. 5. Но и No.19 няма да откажем!“. Шеговитото подхвърляне на главния редактор на VOGUE, все пак ни напомни, че модата си е мода и това е поредната провокация. Но има ли значение всъщност, че това е стратегия, щом засяга проблем. Вярно е, че повечето белокоси мъже, които стоят зад марките няма как да разберат истинския феминистки дух. Но пък, ако ще има псевдо-бунт за правата на жените в някое модно шоу, не виждаме по-подходяща марка от Chanel. Самата основателка на марката Коко Шанел е била една силна и надминала времето си жена.