
Отне шест месеца, за да се направят 300-те цветя, които украсяват сцената за ревюто на Chanel Пролет 2015. Всяко от тях има своя двигател, и когато в началото на шоуто Баптисте Джиамбикони прилага театрални пръски от CC-брандирана лейка, те едновременно избухват в механичен разцвет и имаш чувството, че пролет 2015 е в един свят, където е останал живот само в този малък синтетичен рай. „Или може би това е един свят, който никога не е съществувал, на първо място,“ се замисля Карл Лагерфелд след шоуто.
Визията на Карл за шоуто му
Той твърди, че визията за шоуто е дошла при него като светкавица. „Една сутрин в леглото, я видях за секунди.“ Което със сигурност би събудило диспептични чувства у повечето хора. Но това е великолепният Лагерфелд. Той вижда други светове и след това ги превръща в реалност. В случая, за новото си модно шоу, това е една градина, може би на лудия изобретател от филма „Метрополис“, който е един от любимите на Лагерфелд. Дали и Лагерфелд, също, не е до една известна степен луд учен, си шушукаха от медиите? „Не, аз съм добре обучена машина“, той отвръща на провокацията. „Знам си материята.“ И това се вижда от сцената на модното шоу.
Модна къща Chanel
Какво Лагерфелд наистина прави, е всеки сезон да усъвършенства една нагласа. Дрехите и аксесоарите съществуват, за да усилят този дух: плоските чорапени ботуши, оголените коремчета, на тромавите поли завършващи под коляното, огромните шапки от времето на Едуард или пухкавите бийнита… те са днешните съставки в продължаващата сага на постоянно преоткриване на модната къща Chanel, а Лагерфелд е екстрасенсова гъба, която поглъща енергията и нагласите на жените и ги привлича към него. Ако, преди Инес, Линда и Клаудия са играели ролята на музата, то сега на тяхно място са Кара и Кендал и колекциите, се променят съответно чувствеността им. Но това е уникалният гений на Лагерфелд, който преценя как да се съчетаят отраженията от тях в проекции на себе си. Тази особена комбинация от стил и съдържание е това, което дава на Chanel своята мощност.