Здраве

Щастлив живот и добро здраве – 7 начина за постигането им

shtastliv jivot i dobro zdrave

shtastliv jivot i dobro zdrave

Щастлив живот и добро здраве – 7 здравословни промени, които всеки може да направи още сега и напълно безплатно.

Грижите за здравето изискват всекидневни усилия и има дни, в които не ги поставяме сред приоритетите си. Напрегнатото ежедневие, заседналият начин на живот, твърде многото часове пред компютъра, обилното похапване, консумацията на алкохол и пушенето на цигари са само част от нещата, които независимо дали осъзнаваме или не, са реална заплаха за доброто ни здравословно състояние и осъзнаваме нанесените от нас самите щети чак когато е прекалено късно. И тъй като от нас и само от нас самите зависи да се погрижим за себе си, трябва да намерим баланс и начини да постигнем хармония между вътрешен мир и добро здраве, наред с решаването на безкрайните задачи, които ежедневието ни стоварва. Предлагаме на вниманието ви 7 лесни начина да се погрижите за себе си “между другото” – докато работите, докато се придвижвате от едно място на друго или докато си пиете кафето. Възползвайте се от тях при всяка възможност, всеки ден и няма да съжалявате, защото не е нужно да похарчите цяло състояние или да промените изцяло начина си на живот, за да направите положителни промени, касаещи лично вас. Ето какво може да направите за себе си още сега и да инвестирате в доброто си здраве, настроение и вътрешна хармония.

Щастлив живот и добро здраве – 7 начина за постигането им

shtastliv jivot i dobro zdrave

Повече вода.

Целете се към изпиване на допълнителни три чаши вода всеки ден, включително една от тях да бъде първото нещо на сутринта след събуждане (да, преди кафето). Носете си бутилка с вода навсякъде с вас и ще се изненадате колко често ще посягате към нея.

shtastliv jivot

Повече слънце и чист въздух.

Излезте навън и се разходете в продължение на 15 минути, за да получите дневната си доза на витамин D, който може да ви предпази от сърдечни заболявания и остеопороза. (Стоенето до прозореца не се брои, тъй като стъклото блокира UVB лъчите, които предизвикват реакция на кожата.) И не забравяйте за слънцезащитния продукт за лице и тяло!

shtastliv jivot i dobro zdrave

Повече движения.

Изберете си място, до което да се раздвижвате за няколко минути на всеки час, вместо, да речем, проверка на инстаграм или фейсбук. Направете 20 подскока, разходка около блока, изкачване на стълби или каквото друго ви хрумно, което ще раздвижи кръвта в крайниците и ще проясни мислите ви.

shtastliv jivot

Повече усмивки.

Смехът се противодейства на ефектите от стреса и повишава имунната система. Така че разпускането и кикотенето с приятелите е също толкова важно, колкото дневната ви доза мултивитамини (да не говорим, че и като цяло е много по-забавно).

shtastliv jivot i dobro zdrave

Разтягане всеки ден.

Може да изглежда безсмислено да го правите ежедневно, ако не сте танцьор, но запазването на мускулите подвижни може да ви защити от наранявания, особено тези с повтаряща се употреба (т.е. тези, които могат да се получат всеки ден). Бонус: Това е наистина релаксиращо, ако се направи преди лягане.

shtastliv jivot i dobro zdrave

Дълбоко вдишване.

Поемете дълбоко дъх веднъж. Или десет пъти. Няколко бавни, концентрирани вдишвания могат да извървят дълъг път към управлението на всичко – от тревожност до главоболие. Фокусирайте дъха си най-малко веднъж на ден или по всяко време, когато се чувствате претоварени.

shtastliv jivot i dobro zdrave

Правилото 20-10-20.

Ето един прост трик за предотвратяване на напрежението в очите: На всеки 20 минути, в които се взирате в екрана (на компютър, телефон, телевизор), поглеждайте далеч и опитайте да се съсредоточите върху нещо в далечината – най-малко на 10 метра – за 20 секунди. Опитайте веднага. Ааа, много по-добре се чувствате след това, нали?

източник:purewow.com