Диети и Спорт

Кога е най-подходящото време за бягане?

бягане

Знаете ли кога е най-подходящото време за бягане според науката? Не е тогава, когато очаквате да бъде.

Много хора имат предпочитана част от деня, през която да се занимават с любима активна физическа дейност или спорт – дали сутрин след ставане от сън да направят комплекс упражнения, които да събудят тялото и да го заредят с енергия за предстоящия ден или вечер след работа да се отърсят от натрупания стрес чрез кратко бягане в близкия парк.  Оказва се, обаче, че всъщност има точно определено време от денонощието, в което тези тренировки работят най-добре за нас. И ако искаме да получим максимални резултати, по-добре да се съобразим с него.

Кога е най-подходящото време за бягане?

Според науката, най-доброто време конкретно за бягането е началото на вечерта. По това време хората са по-малко предразположени към инциденти, защото са прекарали деня в движение. Ако това е първото нещо, с което искат да започнат деня си, трябва да съобразят факта, че тялото им е все още схванато след ставане от сън и ще им отнеме повече време, за да се приспособят към енергичното движение, което като следствие от това означава, че е по-вероятно да разтегнат нещо. От друга страна вечерта, тялото е готово да реагира на промените на терена и е с повишена телесна температура. С други думи, то е готово за активна работа навън.

Като бонус, има  по-голяма вероятностот отслабване след вечерното тичане през нощта, тъй като на хормоните, които подхранват метаболизма ви, им отнема повече време, за да се задействат рано сутринта. Всички сме чували, че яденето на раненна закуска  задейства метаболизма и в този случай се получава същото – ако сте имали ден, в който напълно да функционира, той е готов да изгори някои калории и през нощта.

Накрая, запазването на темпото по време на спортуване вечерта не е толкова трудно, когато сте имали цял ден, за да се подготвите за това. Според едно скорошно проучване, белодробната функция е с шест на сто по-добра вечерта, отколкото сутринта, което означава, че ще имате по-добро темпо и по-бързо бягане, ако излезете да тичате за здраве и разтоварване в началото на вечерта.

източник:harpersbazaar.com.au