Диети и Спорт

Колко трябва да тренираме, когато имаме работа зад бюро?

работа

Колко е препоръчително да тренираме, когато имаме стационарна работа зад бюро, свързана с малко движения? Отговорът ще ви изненада!

Ако прекарвате повечето от работното си време между девет и пет, свдейки на бюрото или приклекнали над компютъра, вероятно вероятно осъзнавате колко малко сте се движили по време на работа и това ви притеснява. Както всички добре знаем, заседналият начин на живот – дори по време на работа – може да бъде вреден както за здравето ни, така и за фигурата ни. И все пак, какви са границите, по които да се ориентираме и ак да компенсираме дългите часове, през които оставаме в седнало положение?

Колко трябва да тренираме, когато имаме работа зад бюро?

Учените откриха точния размер на движенията и упражненията, което трябва да направим, ако имаме работа на бюро с която се издържаме и резултатите им са доста неочаквани.

В последното изследване, публикувано в “The Lancet”, се стигна до заключението, че за да се противодейства на негативните ефекти от продължителното седене, трябва да се упражняваме в съотношение от това колко време в действителност водим заседнал начин на живот. Така че, казано по-конкретно, тези, които работят по осем часа на ден, трябва да се упражняват в продължение на един час. Съответно тези, които работят в продължение на шест часа на ден, трябва да компенсират с физическа активност в продължение на половин час и така нататък. Има дори и по-добра новина, защото учените заключават, че дори не е нужно да се стремим към една енергична потна спортна сесия, тъй като може да включим ходене през целия ден.

Въпреки, че не е задължително да се намалят калориите, целта на изследването на учените е чисто да се анализира колко упражнения компенсират дългото седене. Анализът на данните, сумират от над един милион души на възраст 45 и повече години от Съединените щати, Австралия и Европа, е заключил, че спорадичните движения или леки упражнения (като изкачване и слизане о стълби, сядане и ставане от стола, разхдка в обедната почивка и др.) през целия ден могат да намалят драстично дългосрочните ефекти, до които заседналия начин на живот води.

Оказва се, че една бърза разходка по време на обяд или дори няколко бързи упражнения за отмора на изморените от монитора очи, биха могли да добавят много повече дългосрочни ползи за здравето и фигурата ни, отколкото първоначално мислим.

източник:harpersbazaar.com.au