Реклама

Какво да ядем и какво не, за да изглеждаме добре

kakvo da qdem za da izglejdame dobre

Въпреки многото източници на информация около нас е добре да се обобщи точно какво да ядем и какво не, за да изглеждаме добре и да бъдем здрави, защото това е най-добрата комбинация. Както треньорът Джонатан Рос правилно отбелязва: “Едно нездравословно ядене няма да трансформира тялото ви, също както едно полезно хранене няма да даде светкавични резултати. Тялото се изгражда от хранителните навици.” И точно тук се крие ключът към желаното съчетание – изграждането на навиците в дългосрочен план, които ще спомогнат за добро физическо състояние. Ето кои са правилата, които Джонатан определя, относно храненето.

Какво да ядем и какво не, за да изглеждаме добре

Винаги:

  • Яжте зеленчуци и протеин с всяко хранене. Пресните зеленчуци са богати на витамини и антиоксиданти, а фибрите и водата, които се съдържат в тях, задържат усещането за ситост в стомаха за по-дълго време. Не забравяйте да включвате и източници на протеин в менюто си, които ще ви помогнат за изграждане на чиста мускулна маса и ще потискат глада.
  • Яжте полезни мазнини. Забравете всичко, което знаете за диетите с ниско съдържание на мазнини. Полезните мазнини спомагат за намаляване на лошия холестерол и повишават нивото на добрия в кръвта. Дори помагат за намаляване на мазнините в коремната област. Включете мононенаситени и полиненаситени мазнини в менюто си и избягвайте наситени и трансмазнини. Авокадото, ядките и зехтина са чудесни опции.
  • Планирайте, подготвяйте и опаковайте храната си. Най-добрият начин да се придържате към здравословен хранителен режим е да можете да контролирате себе си. Джонатан препоръчва да си носите домашно приготвена храна, когато е възможно и да хапвате от нея. Когато това не е възможно, дръжте в  чантата си, жабката на колата или шкафчето си, вода и здравословни закуски, за да не се изкушите да купите нещо вредно, когато сте гладни.
  • Бъдете мили към себе си. Дори и при най-голямото желание за промяна от ваша страна е възможно да се изкушите с консумация на вредна храна. В такива случаи, не изпитвайте чувство на вина, защото това ще ви накара да се чувствате зле, а целта на здравословния начин на живот включва добро усещане към самите вас и изборите, които правите.

Никога:

  • Не пийте калории. Вероятно и преди сте го чували, но газираните безалкохолни, соковете и останалите готови напитки в магазина не са подходящи течности, когато става въпрос за здравословен начин на хранене, защото в тях се съдържат основно захар, оцветители и добавки. Единствените плодови сокове, които може да пиете са смутита и фрешове.
  • Не пропускайте хранене. Ключът към желаната промяна на тялото е в храненето. Приемайте между 4 и 6 малки хранения дневно, като присъствието на протеин в тях е силно препоръчително.
  • Не яжте пържени храни. Според Джонатан те са унищожители на тялото и доброто здраве.
  • Не яжте захарни и зърнени храни вечер. Въпреки че Джонатан е голям фен на пълнозърнестите храни, той препоръчва да избягвате консумацията им вечер, заедно със захар и нишесте. Закуската трябва да бъде най-тежкото ядене за деня, а следващите да бъдат по-леки.

Може да харесате и..


Реклама