Храни

Храни богати на фибри

hrani bogati na fibri

hrani bogati na fibri

Може би някои от вас не знаят колко е важно да се храним по-често с храни богати на фибри. Те са способни да предотвратят появата на рак на дебелото черво, да понижат нивото на кръвната захар, както и това на холестерола. Ако имаше лекарство с фибри, хората щяха да се избият да го купуват може би. Изчислено е, че за нормалното функциониране на стомаха и на организма ни като цяло, жените трябва да приемат по около 25 грама фибри на ден, а мъжете по около 35-40 грама. Но за жалост повечето от нас получават само по 15 грама на ден. Затова е добре да се запознаем с източниците на фибри.

Факти за храни богати на фибри

hrani bogati na fibri

Ако увеличим приема на храни богати на фибри, можем да получим много ползи за организма си. Способни са да намалят риска от появата на хемороиди, да предотвратят запек и да понижат нивото на холестерола и кръвната захар. В следствие на тези факти, тялото ще бъде изчистено от токсини, а стомахът ще бъде сит. Фибрите често се използват в менюта на диети от различен характер. Именно поради засищащият ефект, който имат. По този начин даваме на организма си много енергия и малко калории. Така рискът от напълняване изчезва, дори напротив – отслабваме. Запознайте се с вълшебните храни богати на фибри, с които не е трудно да се сдобием. Запишете си ги следващия път, когато се запътите към пазара. След това тялото ще ви се отблагодари.

Храни богати на фибри

hrani bogati na fibri

Царевица – един малък кочан съдържа от 2 до 3,5 грама фибри

hrani bogati na fibri

Бял и черен боб –  освен, че е богат на фибри, протеини и желязо, белият и черният боб, е подходящ избор, когато става въпрос за храни богати на фибри. Една чаша ще ви снабди с 15 грама фибри.

hrani bogati na fibri

Броколи – съдържат 5,1 грама фибри в една чаша (варени)

hrani bogati na fibri

Брюкселско зеле – 5,1 грама фибри в една чаша (варено)

hrani bogati na fibri

Малини – 8 грама в 1 чаша (сурови)

hrani bogati na fibri

Авокадо – 13 грама за 1 брой (сурово)

hrani bogati na fibri

Круша – 11 грама за 1 брой (сурова)

hrani bogati na fibri

Зърнен флейкс – 7 грама в 1 чаша (суров)

hrani bogati na fibri

Пълнозърнеста паста (спагети, хляб, макарони) – 6,3 грама в 1 чаша (сготвена)

hrani bogati na fibri

Семена от чиа – 5,5 грама в една супена лъжица (сурови)

hrani bogati na fibri

Овесена каша – 5 грама за 1 чаша (накиснати)